Przejdź do treści

informacja dla osoby kontaktującej się

    Z MIEJSKIM PRZEDSZKOLEM NR 22 W SIEDLCACH ZA POŚREDNICTWEM POCZTY E-MAIL LUB TELEFONU – na podstawie art. 13 RODO Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i RE 2016/ 679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, ze sprost. 1 ), dalej „RODO”.

    1. Administrator

    Miejskie Przedszkole nr 22 w Siedlcach, ul. Podlaska 8, 08-110 Siedlce, tel. 25 794 33 22,
    25 794 33 21, przedszkole@mp22.siedlce.pl, adres strony internetowej: www.mp22.siedlce.pl

    2. Inspektor ochrony danych

    Można się z nim skontaktować korespondencyjnie na adres Administratora lub za pośrednictwem adresu e-mail: iod@um.siedlce.pl 

    3. Cel i podstawa prawna przetwarzania danych

    1. Komunikacja z klientem zewnętrznym z wykorzystaniem poczty e-mail lub telefonu dotycząca:
    1. działalności Miejskiego Przedszkola nr 22 w Siedlcach i jego oferty dydaktyczno-wychowawczej (np. udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące organizacji i działalności przedszkola),
    2. skarg i wniosków dotyczących jakości świadczonych usług;
    1. Ochrona prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegająca na dochodzeniu roszczeń lub obrony przed nimi, zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z Kodeksem Cywilnym.

    Podstawy prawne:

    1. art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora danych, jakim jest:

    − rzetelna obsługa osób kontaktujących się z Miejskim Przedszkolem nr 22 w Siedlcach, lub

    − działanie niezbędne do dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi.

    1. art. 6 ust. 1 lit. f RODO – zgoda osoby, której dane dotyczą, w przypadku, gdy kontakt związany będzie z przedstawieniem oferty lub inną formą marketingu bezpośredniego.

    4. Odbiorcy danych

    1) Podmioty i organy upoważnione do przetwarzania danych na podstawie właściwych przepisów prawa;

    2) Podmioty, którym dane mogą być powierzane do przetwarzania, świadczący usługi w zakresie: informatycznym (w tym dostawy oprogramowania), hostingowym, udostępniania zdalnych platform szkoleniowych, telekomunikacyjnym, doradczym, prawnym, kurierskim, pocztowym itp.

    5. Administrator z zasady nie przekazuje danych osobowych dzieci i rodziców korzystających z usług przedszkola. do państwa trzeciego (poza EOG) lub organizacji międzynarodowej.

    6. Okres przechowywania danych

    Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do prowadzenia z Państwem komunikacji dotyczącej danej sprawy, a po tym czasie przez okres wymagany obowiązkami nałożonymi na Administratora danych przepisami prawa i/lub do upływu terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń związanych z podanymi wyżej celami przetwarzania. W zakresie ewentualnej wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych dane będą przechowywane do czasu cofnięcia zgody lub zaprzestania działalności, której zgoda dotyczy.

    7. Osoba, której dane dotyczą, ma (na podstawie RODO) prawo do:

    1) Dostępu do danych (art. 15);

    2) Sprostowania danych (art. 16);

    3) Usunięcia danych (art. 17), ale tylko w sytuacji, gdy:

    a) nie są one już niezbędne do realizacji celów, dla których zostały zebrane, lub

    b) zgoda na ich przetwarzanie została cofnięta i brak jest innej podstawy prawnej do ich

    przetwarzania, lub c) są one przetwarzane niezgodnie z prawem;

    4) Ograniczenia przetwarzania danych (art. 18), ale tylko w sytuacji, gdy:

    a) kwestionuje ona prawidłowość danych, lub

    b) pomimo przetwarzania danych niezgodnego z prawem nie zgadza się ona na ich usunięcie,

    lub

    c) Administrator nosi się z zamiarem usunięcia danych, bo nie są mu już one potrzebne do

    realizacji swoich celów, ale są one jej potrzebne, do ustalenia, dochodzenia lub obrony

    roszczeń, lub

    d) wniosła ona sprzeciw wobec przetwarzania na mocy art. 21 ust. 1;

    5) Przenoszenia danych przetwarzanych w sposób zautomatyzowany (art. 20), ale tylko w

    sytuacji, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub umowy;

    6) Wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21), ale tylko w sytuacji, gdy

    przetwarzanie danych odbywa się w celu realizacji:

    a) zadania w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. e) lub

    b) prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f);

    7) Cofnięcia zgody na przetwarzanie danych (art. 7 ust. 3); zgoda może być wycofana w każdym

    momencie, ale jej cofnięcie nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego

    dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem;

    8) Złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych („PUODO”), jeśli uzna, że dane

    są przetwarzane niezgodnie z prawem.

    8. Informacje dotyczące podania danych

    Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do umożliwienia prowadzenia korespondencji.

    9. Podane dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

    1 Sprostowania wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2 oraz Dz. Urz. UE L 74 z 04.03.2021 r., str. 35.

    Skip to content