Przejdź do treści

Alfabet logopedyczny w grupie „Pszczółek”.

    Na przełomie kwietnia i maja 2025 r. grupa „Pszczółek” zrealizowała ostatnie zadania projektu „Alfabet logopedyczny”. Realizacja projektu polegała na wprowadzaniu dzieciom kolejnych liter alfabetu w kontekście ćwiczeń logopedycznych. Każdej literze towarzyszyły zadania i zabawy ukierunkowane na usprawnianie aparatu mowy i funkcji słuchowych dzieci. W ramach zajęć wykorzystywano nagrania, instrumenty, obrazki, karty pracy, gry ruchowe i manualne, co miało na celu stworzenie atrakcyjnego i angażującego środowiska do nauki.
    4-latki podczas zabaw S-„Smok” wzmacniały i wykorzystywały siłę mięśni oddechowych , T-"Tęcza"- wydłużały fazę oddechową, kształtując prawidłowy tor oddechowy, U-„Usłysz mnie ” ćwiczyły percepcję słuchową W-„Własna zabawka” rozwijały słuch fonemowy, Y-„Yetti” zwiększały pojemność płuc i wydłużały fazę oddechową. 
    Projekt okazał się skuteczną i atrakcyjną metodą wspierania rozwoju mowy u naszych przedszkolaków.